Wspierają nas

Artykuły

Misja

Wyobraźcie sobie sytuację:

#1. Sytuacja

Rozmowa kwalifikacyjna. Wykształcona kobieta, z świetnym doświadczeniem i umiejętnościami. I nagle pada to irytujące pytanie… ” Czy planuje Pani w ciągu najbliższych miesięcy zajść w ciążę?”.

To nie koniec… Kobieta, poszukująca pracy miała kilka umówionych rozmów w jednym tygodniu. Na każdej z nich padło to samo pytanie…

#2. Sytuacja

Kobieta otrzymuje pracę. Poznaje cała kadrę i współpracowników. Zaczyna pracę, robi badania lekarskie i oczekuje podpisania umowy. Praca wygląda na konkretną, z perspektywami na przyszłość. Wieczorem po kilku dniach, dzwoni do niej osoba, która ją zatrudniła (przedstawiła się jako szef). I oświadcza, że umowy nie będzie, ponieważ szef wszystkich szefów nie będzie zatrudniał kobiety w wieku prokreacyjnym. Że nie nabierze się na te gierki i na pewno zaraz przyniesie Pani zwolnienie…

Jak poczuła się kobieta, która szuka pracy?

Te sytuacje przyczyniły się do stworzenia GoWomen!

GoWomen

GoWomen -to hybryda strony internetowej i kampanii społecznej, a także ruch nowoczesnych, pewnych siebie, realizujących się zawodowo kobiet. Jesteśmy wykształcone, cały czas zdobywamy nowe umiejętności, dążymy do perfekcji. Praca jest dla nas ważna, ale rodzina jest dla nas najważniejsza! Staramy się realizować swoje ambicje i plany zawodowe, jednocześnie dbając o dom i rodzinę. Nie pozwalamy na brak szacunku i dyskryminację kobiet.

Pomysł na GoWomen zrodził się w 2017 roku, w którym to seria nieprzyjemnych zdarzeń, zwróciła uwagę na problem, o którym mało się mówi.- mówi Ewelina Salwuk-Marko pomysłodawczyni GoWomen

GoWomen to przede wszystkim inicjatywa tworząca kampanie społeczne, w których to kobiety odgrywają główną role.

 

„SZUKAM PRACY, WIĘC NIE INTERESUJ SIĘ, CZY PLANUJĘ CIĄŻĘ!”

– hasło przewodnie 1 kampanii

Ile kobiet w Polsce, nie zostaje zatrudnionych ze względu na płeć?
Ile pracodawców obawia się, że zatrudniając kobietę, zaraz zajdzie w ciąże?
Ile kobiet ma ogromne umiejętności i doświadczenie, a ich CV ląduje w koszu?

Główny cel: Zwrócenie uwagi, na problem dyskryminacji kobiet na rynku pracy.

Dlaczego nikt nie pyta mężczyzn: „A Pan planuje iść na tacierzyński?”. Kobiety w naszym kraju powinny czuć się pewnie i godnie, szczególnie na rynku pracy. Chcę dotrzeć do jak największej liczby osób. Kampania ma wzbudzać refleksję, skłonić do myślenia i też wywołać kontrowersje. Przypomnimy jak działa prawo i nauczymy jak reagować na takie pytania.

Ponadto:

Na stronie internetowej publikowane będą rzetelne i wartościowe artykuły. Prawdziwe historie kobiet, które za pomocą aplikacji na stronie www.gowomen.pl bez problemu będą mogły opisywać swoje sytuacje. Pokażemy też, drugą stronę medalu – punkt widzenia firmy, pracodawcy. Wszystko, szczere i prawdziwe. Nie zabraknie wypowiedzi ekspertów, prawników.

 

To kolejny z moich projektów, myślę że najbardziej szczery i prawdziwy. Na pewno bardzo, ambitny i wymagający sporo pracy i zaangażowania. Nie zabraknie w nim odrobinę wstydu – mojego wstydu, bo żeby wszystko miało ręce i nogi, muszę zdradzić Ci moje osobiste przemyślenia i sytuacje, które spotkały mnie i moich bliskich.

Patronaty medialne



×

Polub nas na Facebooku

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial