fbpx
Slider

Wspierają nas

Artykuły

Kampanie społeczne

PIERWSZA KAMPANIA

„Szukam pracy, więc nie interesuj się, czy planuję ciążę!”

Zwraca szczególną uwagę na kobiety poszukujące pracy, które zostają automatycznie skreślone ze względu na płeć, wiek albo bycie matką i/lub żoną. Przyszły pracodawca wyrzuca takie CV od razu do kosza bądź na rozmowie rekrutacyjnej pyta o plany związane z powiększeniem rodziny. Mówimy temu stanowcze NIE!

POSTULATY:

MÓWIMY TAK:

  • Każda kobieta ma prawo do godnej pracy i płacy
  • Nikomu nie trzeba się tłumaczyć z chęci posiadania/ nieposiadania dziecka
  • Matkom pracującym, rozwijającym się, uczącym się

MÓWIMY NIE:

  • Dyskryminacji płciowej na rynku pracy,
  • Kobietom, które wykorzystują pracodawcę, do szybkiej ucieczki na L4 i macierzyński
  • Pracodawcom, którzy nie zatrudniają kobiety, w związku z obawą szybkiego zajścia w ciąże
  • Dyskryminacji w kwestiach wynagrodzenia za taką samą pracę

DO KOGO KIERUJEMY KAMPANIĘ?

Kampania skierowana jest przede wszystkim do kobiet i pracodawców. Chcemy, aby kobiety zastanowiły się nad swoim życiem i przyszłością,  tym samym nabrały pewności siebie, co do realizacji siebie w sferze zawodowej. Kampania kierowana jest do pewnych siebie, przedsiębiorczych, pracowitych kobiet, które chcą realizować się na szczeblach kariery zawodowej. Także do kobiet matek, które chcą podążać ścieżką kariery.

Kampanię kierujemy też do pracodawców, aby nie obawiali się zatrudniać kobiety. Są rewelacyjnymi fachowcami i świetnie się sprawdzają na wysokich stanowiskach.

CEL KAMPANII

Głównym celem jest dotarcie do osób i pokazanie im problemu dyskryminacji na rynku pracy. Chcemy dotrzeć do jak największej liczby osób. Pobudzić do refleksji i edukować. Na stronie www.gowomen.pl będziemy publikować tylko prawdziwe historie z punktu widzenia obu stron (także pracodawcy). Tak, aby zobrazować skalę problemu.

DLACZEGO WARTO DOŁĄCZYĆ DO KAMPANII?

Temat nie należy do łatwych. Wszystko stworzyłam i wymyśliłam sama. Poświeciłam sporo czasu i energii na przygotowanie całego projektu, dlatego myślę, że już teraz WIERZYSZ w niego tak samo jak ja!

Pomyśl, że może dzięki tej kampanii przynajmniej jeden pracodawca zdecyduje się zatrudnić matkę z długoletnim stażem, ale z roczną przerwą z powodu urlopu macierzyńskiego…

Pomyśl, że może jedna kobieta, gdy padnie nieodpowiednie pytanie na rozmowie kwalifikacyjnej, powie NIE! A jej słowa będą jak kubeł zimnej wody.

Kropla w morzu dla jednych to mało, dla mnie – bardzo dużo!

Patronaty medialne



×

Polub nas na Facebooku

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial